Oppdager du feil og mangler er det viktig å reklamere på dem så fort som mulig. La oss hjelpe deg!
Reklamasjonstakst er en vurdering av feil, avvik og skadeforhold som utføres når det reklameres på nye og brukte boliger. Det utføres gjerne en reklamasjonstakst når en eiendom skifter eier.
Når det gjennomføres en reklamasjonstaksering foretar takstmannen en objektiv vurdering av tekniske sider ved de reklamerte forholdene, og samler inn fakta om årsak og omfang. Deretter gjennomgår takstmann gjeldende kontrakter og avklarer gjeldende krav for bygget eller bygningsdelen.
En takstmann foretar ingen juridiske vurderinger. Kun hva som har skjedd og hendelsens omfang.
Nortakst kan utføre reklamasjonstakst på boligen din.
Om du skulle oppdage en mangel, skade eller rett og slett dårlig håndverk på boligen, er det viktig å reklamere så fort som mulig. Faktisk kan du i noen tilfeller miste rette på kravet, om du reklamerer for sent. Den absolutte fristen for reklamasjon er fem år, og denne fristen begynner å løpe så raskt arbeidet med boligen er avsluttet, eller den dagen du tar over boligen. En reklamasjonstakst utføres som en uavhengig rapport.
Når du reklamerer varsler du til håndverkern eller selgeren av boligen, at det foreligger en mangel ved boligen. Det lønner seg å reklamere skriftlig, for å dokumentere at reklamasjonen er gjort innen fristen. Du kan fint reklamere på e-post.
Nortakst kan hjelpe deg med å reklamere på feil og mangler ved boligen. Vi dokumenterer mangelen med bilder, video og originaltegninger etc, og skriver rapport. På denne måten sørger vi for at du har en vanntett sak som er fullstendig og oversiktlig.
Kontakt oss for reklamasjonstakst!
Send oss en e-post, så svarer vi fortløpende når vi har mulighet.
Nortakst AS er en av samarbeidspartnerne til Inspekta. I tillegg samarbeider vi med andre firmaer ved større oppdrag. Dette gjør at vi kan tilby stor smidighet og hurtig respons. Våre takstmenn jobber heltid og er følgelig oppgradert i markedet.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle
Vi tar ditt personvern på alvor og har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data. I denne personvernerklæringen vil vi informere deg om hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personlige data når du besøker vår nettside. Du kan finne vår organisasjonsnummer og kontaktinformasjon på vår kontaktside eller ved søk på domenet du nå besøker hos Norid.no eller whois.com, og videre søk på org.nr. i brreg.no.
Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema. Et eksempel er til en mailtjeneste hvor du på forhånd har godkjent å motta eposter eller har frivillig meldt deg på et nyhetsbrev.
Vi bruker tjenester fra Google for å spore og måle trafikken på nettsiden vår, dette betyr at Google kan få tilgang til dine personopplysninger. Hvordan Google forholder seg til ditt personvern kan du lese her.
Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.
Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.
Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om korreksjon, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Hvis du mener at vi ikke overholder dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynet sine nettsider.
Vi følger Datatilsynets krav til GDPR, du finner info og dine rettigheter og våre plikter her.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om vi ikke etterfølger gjellende lover og regler.